ВО "Свобода"

ENG

12 листопада 2008
"Риба гниє з голови" - заявляє дубенська "Свобода"
"Риба гниє з голови" - заявляє дубенська "Свобода"

Громадська організація "Дубенське громадське самоврядування".

Дубенська міська організація ВО "Свобода".

"У Дубні корупції немає" -стверджує кандидат на посаду міського голови м. Дубно від НУНС Л. Дудко.

"Корупція починається з голови" - впевнені  активісти ГО "Дубенське громадське  самоврядування" і Дубенської МО ВО "Свобода".

Про корупцію в Україні говорять давно, і майже всі. Напередодні чергових позачергових виборів модна тема знову стала актуальною. За рейтингами незалежних авторитетних міжнародних організацій, протягом останнього року наша країна скотилася ще нижче, ніж була -  з 118 на 134 місце.

Слово "корупція" походить з латинської мови та означає "псування", "розбещення". Тобто, можемо розуміти, як розбещення посадових осіб органів державної влади та місцевого самоврядування. Як соціальну корозію, що роз'їдає владу і суспільство в цілому, руйнує фундаментальні засади, основу держави. Крім того, корупція оцінюється, як зловживання владою або використання посадових повноважень для задоволення особистого інтересу або інтересів третіх осіб і є елементом організованої злочинності.

Корупція в державі - надзвичайно небезпечне явище. Вона позбавляє нас - простих громадян, "маленьких" українців - права на гідне життя, повноцінного права бути людиною і, зрештою, позбавляє будь-яких прав.

"Риба гниє з голови" - всім відоме, - до алергії, - прислів'я. Про те, що сьогодні це явище прогресує в найвищих ешелонах влади, нещодавно вкотре публічно визнав український Президент. Саме з цього середовища, за його оцінкою, корупція очолюється, організовується і покривається.  А тому, корупція в Україні має відмінну від інших країн особливість - вона тісно пов'язана з владою. Більше того, сьогодні практично не можливо уявити посадовця будь-якого рівня (чи то державного службовця, чи то посадовця органу місцевого самоврядування), так чи інакше не пов'язаного з корупційними вчинками. Сьогодні на очах у всього суспільства масово створюються і активно діють так звані "корупційні схеми". Кінцевою метою яких є додаткове отримання (фактично - грабунок) народних коштів, майна, землі, ресурсів, преференцій тощо. Частина з награбованого за допомогою політ технологій, йде на подальше утримання в своїх руках влади. Коло замикається. Вчення Маркса (гроші - товар - гроші) завдяки корупції в Україні перетворилося на: влада - гроші - влада.

Найбільш улюбленою корупційною схемою чиновників є викрадення (вони ж називають це "вимиванням") коштів з бюджету. Що являє собою бюджет ? На специфічному жаргоні - це общак. Працюючи, українці, та дубенчани зокрема, сплачують податки (часточку від своєї зарплати), які нагромаджуються в загальному казані - бюджеті. Тобто бюджет - це наші спільні гроші. Ці кошти з загального казана (бюджету, общака) повинні йти на вирішення суспільних (наших спільних) потреб - на пенсії, на освіту, на лікування, на культуру, на спорт, на дороги, на дітей, на знедолених і так далі. Для управління коштами бюджету громада обирає та утримує армію чиновників. Які, в свою чергу, в цивілізованому світі жорстко контролюються як правоохоронними органами, так і структурами громадянського суспільства - громадськими організаціями. За найменшу провину або розтрату чиновників карають та замінюють без права займати державні посади довічно. В кримінальному світі одним з найтяжчих злочинів вважається посягання на кошти "общака", а тих хто це вчинив, називають "крисами" або "щурами". На жаль, Україну штучно загальмовують між кримінальним і цивілізованим світами, а тому в нас процвітають корупція, повна безкарність та знахабніла зухвалість чиновників. Біля бюджету та бюджетних організацій створюються посередницькі фірми, через які "пропускаються" суспільні кошти, частина яких осідає в кишенях "слуг народу". Про це в наступних публікаціях.

Проте, задамо собі запитання: наскільки глибоко корупція пронизала суспільство, чи присутня вона в нашому місті, чи є вона у місцевій владі ? Оскільки, порівнюючи загальноукраїнські масштаби, з впевненістю можемо сказати, що у нас є свій "Президент" - міський голова, якого обирали всенародно прямим голосуванням. Своя "Верховна Рада" - міська рада, яка обиралася за списками політичних партій. Свій "Кабінет Міністрів" - виконавчий комітет Дубенської міської ради, про який мало хто чув, бо міська громада його не обирала, а затвердила сесія міської ради за поданням міського голови. І це є люди, підібрані безпосередньо міським головою. В такій структурі місцевого самоврядування є ще одна цікава особливість. Вона полягає в тому, що міський голова - це і "Президент", і "Прем'єр-Міністр" в одній особі. В особі міського голови. Наділеного максимальною повнотою місцевої влади. І, відповідно, відповідальністю. Перед ким ? Ну хоча б перед нами, дубенчанами. Фігурально (фігуру складіть самі).

Розглянемо, чи діють корупційні схеми в Дубно на прикладі організації місцевою владою пасажирських перевезень.

Публікуючи власну позицію, громадська організація "Дубенське громадське самоврядування" неодноразово звертала увагу дубенчан, компетентних органів, на численні порушення та зловживання при організації міських пасажирських перевезень, в тому числі пільгової категорії громадян. Належної оцінки з боку контролюючих органів поки - що не спостерігається. Тож продовжимо робити свою і  їх роботу.

Відносини між владою, перевізниками, пасажирами регулюються законом України "Про автомобільний транспорт". Що говорить закон? Все нібито чітко прописано. Відносини побудовані в ланцюжку: місцева влада - підприємці перевізники - пасажири - місцева влада + громадськість. А саме:

- Міська влада (виконавчий комітет), згідно потреб населення розробляє і затверджує мережу маршрутів, графіки руху автобусів, вимоги до підприємців перевізників, встановлює прозорі та зрозумілі обґрунтовані тарифи за перевезення пасажирів. Далі на відкритому конкурсі (тендері) визначає переможців серед перевізників та укладає з ними договори на перевезення пасажирів. Звертаємо Вашу увагу, що згідно статті 42 Закону України "Про автомобільний транспорт", договір на право перевезення пасажирів на міському маршруті перевізник укладає з виконавчим комітетом міської ради.

- Перевізники, перевозячи пасажирів згідно укладених договорів, здійснюють підприємницьку діяльність, отримують прибуток завдяки продажу проїзних квитків та отриманню дотації від держави за перевезення пільгової категорії громадян.

- Пасажири користуються послугами перевізників, сплачують плату за проїзний квиток згідно встановленим міською владою тарифом або користуються послугою безкоштовно, за що держава компенсує перевізникам витрати.

- Контроль за всім цим здійснює знову таки ж міська влада, її виконавчий комітет з обов'язковим залученням громадськості та громадських організацій.

Самі (мається на увазі міська влада на чолі з головою, даруйте, "Президентом") організовують, самі укладають договори, самі контролюють виконання договорів та дотримання законодавства. Але, чи здатна нинішня міська влада пройти повз такої спокуси, вистояти та не скористатися ситуацією в особистих (чи третіх осіб) цілях? З метою збагачення звісно.

Отже, що ж маємо в Дубно. Найперше. В ланцюжок влада - перевізники - пасажири - влада + громадські організації вплетена посередницька структура: так звана муніципальна дружина Дубенської міської ради. Створена ще попередніми керівниками міста, при новому голові отримала, що називається, друге дихання. Розміщується вона "під дахом"  місцевої влади - в приміщенні міської ради на четвертому поверсі, тож має всіляке сприяння від найвищих посадових осіб місцевого самоврядування. Саме ця напівлегальна організація, очолювана козаками Олександром Грелем та Володимиром Акуловим, "контролює" весь ринок міських пасажирських перевезень Дубна. Всі договори на право перевезення пасажирів укладені між перевізниками та муніципальною дружиною (а не виконавчим комітетом згідно закону) та підписані О.Грелем, який не має ніякого відношення ні до виконавчого комітету міської ради, ні до самої міської ради. Щомісячно на утримання муніципальної дружини перевізники перераховують кошти. Причому такса встановлюється індивідуально від 18% до 36% мінімальної зарплати, плюс 1700 (!) за участь в конкурсі. Витрати закладаються в тариф, і з нас, дубенчан, в тому числі дітей, пенсіонерів та інших мало захищених верств населення, стягуються гроші не лише за завищеними розрахунками, але й на утримання паразитуючої структури в корупційній схемі.

Чи не тому замість правил перевезення пасажирів, обов'язкова наявність яких передбачена чинним законодавством, в автобусах, для знущання над дубенчанами, розвішений фрагмент так званого договору між представниками перевізників та "уповноваженими представниками Дубенської громади". Якого вперто не помічають правоохоронні органи. Від імені громадськості вказаний липовий договір, в числі інших "представників громадськості", підписав … особисто пан Олександр Грель. Але вже в якості голови громадської організації "Українське вільне козацтво ім. С.Наливайка". От який спритний козак ! Який, на додачу, ще й обіймає посаду заступника голови "незалежного" конкурсного комітету з визначення перевізників на міських  пасажирських маршрутах.

Стаючи на посаду, міський голова прийняв присягу, в якій клявся:

"Я, міський голова, Дудко Леонід Іванович, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, присягаю на вірність Україні та Українському народу.

Зобов'язуюсь всіма своїми діями утверджувати міське самоврядування, дбати про благо та авторитет рідного міста і добробут його мешканців.

Присягаю додержуватись Конституції України та законів України, виконувати сумлінно свої обов'язки в інтересах усіх дубенчан.".

Так чого варта ця клятва, клятва Президента і Прем'єр-Міністра нашого міста. І хто справжній організатор беззаконня в місті ?

Звертаємося до Дубенської міжрайонної прокуратури і особисто до пана прокурора звернути, врешті-решт, увагу відповідних органів на ці та інші "дивні" речі які кояться в міському господарстві. Міські пасажирські перевезення; комунальні підприємства: ринок, ВУКГ, ЖЕКи, аптеки, газети; земельні відносини; капітальне будівництво і ремонт; гральний бізнес; приватизація гуртожитків; тощо. Чи не забагато питань, у яких слід навести лад та забезпечити верховенство права та закону?

P.S.

В кінці жовтня цього року міської радою спільно з муніципальною дружиною був проведений черговий конкурс для визначення перевізників на окремих маршрутах. Громадська організація "Дубенське громадське самоврядування" завчасно, ще 10 вересня 2008 року звернулася до міського голови Дубна Л.Дудка з проханням, для забезпечення прозорості та відкритості визначення переможців-перевізників, включити до складу конкурсного комітету депутата міської ради В.Крохмаля. Минуло 2 місяці від часу звернення. Конкурс проведений без участі представника громадськості. Міський голова Л.Дудко продовжує зволікати та "шукати" причину відмовити  громадській  організації "Дубенське громадське самоврядування"  в  її  законному проханні. І чого б це ? .

Прес-служба ВО "Свобода"